הצרת היקפים למבוגרים

במקרה של קנה המידה בשיניים, רובד מוסר לטיפול בדלקת חניכיים מתקדמת ודלקת חניכיים מוקדמת. רובד הוא הסרת רובד משיניים של חולים הסובלים ממחלת חניכיים (Gedivita).

קריאה נוספת »

הצרת היקפים לילדים

הנה איך משקיעים שרוצים להשפיע על חיי ילדים יכולים להגדיל את התוצאות החיוביות לכולם. ב- 29 באוקטובר 2019, קרן LEGO הכריזה על תוכניות להגדיל התערבות

קריאה נוספת »

הצרת היקפים לגברים

מאמר זה מפרט ודן בכמה מהנושאים החשובים ביותר במדיניות התאגידית לגברים ונשים בארצות הברית. כאן אנו פורקים מדוע נשים עשויות להתקשות אפילו יותר בקריירה מאשר

קריאה נוספת »

לייעוץ חינם השאירי פרטים

הצרת היקפים מתחת לסנטר

הצרת היקפים מתחת לסנטר

זהו כלי נהדר לניטור צמיחתם והתפתחותם של ילדים, אך האם הוא משקף את צמיחת הראש? רופא יכול למדוד את היקף הצוואר ולהשתמש במידע זה, בשילוב עם גובה ומשקל, כדי לקבוע אם יש לך בעיות נשימה בזמן השינה.

מדידה מדויקת של היקף הראש

היא אתגר, ויש לשים לב במיוחד למיקום הנכון של הלהקה ולציוני הדרך האנטומיים. לשם כך, עליך להסתכל על החלק הצר ביותר של דרכי הנשימה, שנמצא בצוואר, כמו גם על הגפיים העליונות והתחתונות, כמו כתפיים ורגליים. זה צריך להיכלל גם כדי לזהות אטיולוגיות בסיסיות ותסמונות גנטיות אפשריות, אם בכלל.

עודף משקל בצוואר יכול לצמצם את דרכי הנשימה בשכיבה

מה שעלול גם לגרום לנחירות ובעיות נשימה בזמן השינה. חידור תת-הלוע קשור לעלייה בסיכון לבעיות נשימה, במיוחד בחולים עם OSA. חולים עם הפרעה זו לעיתים קרובות סובלים מעודף משקל בגלל גודל הצוואר המוגבר והמרווח המופחת בדרכי הנשימה העליונות. בנוסף, קשת עליונה צרה יכולה לצמצם את מרחב דרכי הנשימה העליונות, מה שמוביל לסיכון מוגבר לקריסת הלשון, כמו גם להפחתה במרחב הלשון, התורם לעלייה בסיכון להתפתחות Osa. באופן דומה, חוסר מקום לתקשורת בין פה לפה בין מעברי האף התחתונים והתחתונים יכול להיגרם על ידי חלל אף מוגדל ו / או היצרות או היצרות של חלל האף. עד 10% מהחולים סבלו מנתיב אוויר חסום עקב לסת מופחתת או נסוגה, שמשאירה מעט מדי מקום מתחת ללשון.

לעקיפת יתר לעיתים נחשבת לבעיה אורתודונטית גרידא, אך למרות שהיא עשויה להשפיע באופן משמעותי על בריאות הפה של המטופל, היא יכולה להשפיע גם על מבנה הפנים, הדיבור והנשימה.

אזורי דרכי הנשימה העליונות הנוטים להיסגר במהלך השינה הם בדרך כלל החך והלשון הרכים

לדוגמא, אלו הסובלים מהפרעות שינה – כמו דום נשימה בשינה – נוטים לשכב על הגב ולנשום דרך הפה. זהו המצב הגרוע ביותר לדום נשימה בשינה, מכיוון שהוא מאלץ את הלסת, הלשון ורקמות רכות אחרות ליפול חזרה לגרון, ומצמצם את דרכי הנשימה. החך הרך הוא האזור הרגיש ביותר לעצירות בפה ובגרון בגלל עקיצת יתר.

גב מעט רחב יותר מקדמת הראש לא מצריך ניתוח

שיטוח הגב בצד ה ipsilateral יכול לגרום לאוזניים להיחתך משני הצדדים ותנוכי האוזניים למשוך לאחור ולמטה משני הצדדים. החלק הקדמי ממוקם באותה זווית כמו הצוואר, עם חזית מעט רחבה יותר וגב צר יותר מהגב. מחקר זה מתייחס לשאלות שהועלו על ידי דיווחי מקרה שפורסמו בעבר, המצביעים על כך שרצועות הסנטר לבדן עשויות להוות אלטרנטיבה לטיפול ב- CPAP עבור OSA. נגעים פרוזדורים ליניאריים ארוכים תחת בקרת אולטרסאונד תוך-לב: מחקר פרוספקטיבי בחולה עם מחלת לב מולדת עם סיסטיק פיברוזיס בוושט.

תוצאות מחקר פרוספקטיבי בחולים עם מחלת לב מולדת עם סיסטיק פיברוזיס בוושט, שנמצאו בסיכון גבוה יותר לפתח OSA בהשוואה לאלה שלא. תוצאות של קבוצה של ילדים ובני נוער בסיכון גבוה לפתח Osa בסיכון גבוה: ניתוח מעמיק של נתונים קליניים.

שים לב שלא הוצג שום הבדל מובהק סטטיסטית בין תוצאות מחלקה 3 ו -4 של חוליית Mallampati

יחס הסיכויים הגבוה ביותר נקבע עבור הלשון הגדולה ביותר, ואחריו הלשון הקטנה ביותר ואז השנייה בגודלה עם השיעורים הנמוכים ביותר במחלקה 1 ו- 2. Mallampsati השיגה גבוה יותר מהמחלקות 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35.

נתוני הספרות 21.27.28 תומכים בהשערה שאנשים עם OSA הם בעלי היקף צוואר גבוה יותר מאלו עם היקף צוואר קטן יותר

סקירה 24 מסכמת כי "היקף הצוואר היה המנבא הטוב ביותר לאוסה לאחר BMI ומשקעי שומן מקומיים." עם זאת, חגורת הצוואר היא הניבוי המשמעותי היחיד של BOAS כאשר קריאות מוחלטות כלולות ומנורמליות למדידות אחרות, כולל מדד מסת הגוף (BMI), לחץ דם, סוכר בדם וכולסטרול. למרות שמצבי צוואר קטנים נוטים פחות לגרום להשמנה מאשר מצבי צוואר גדולים, לכן יש להתייחס אליהם כגורם סיכון באיתור מוקדם של SRBD.

גורמים פנימיים נוספים יכולים לגרום לאנשים מגזע מסוים להיות בעלי עמידות נשימה מוגברת

רופאי שיניים מחפשים נוכחות של הסרה בין-מולרית מופחתת, חיך גבוה עם קמרון וחלל אף נמוך. כדי לקבל מדידה, עוטפים סרט מדידה סביב הראש ומיישרים אותו עם חגורת הצוואר והלסת העליונה והתחתונה, כמו גם הלסת התחתונה והתחתונה.